Co nas czeka w styczniu 馃槉

Kochani w styczniu czeka nas wiele zada艅, zabaw i oczywi艣cie du偶o u艣miechu 馃槉
Zobaczcie co czeka poszczeg贸lne grupy 馃槉

Misie – 3-latki

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej

Tematy kompleksowe

Sk膮d si臋 bierze pr膮d i jego cudowna moc

Dbamy o ptaki zim膮

Kochamy nasze Babcie i naszych Dziadk贸w

Zimo! Baw si臋 z nami

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

Dzieci b臋d膮 potrafi艂y nazwa膰 przedmioty codziennego u偶ytku dzia艂aj膮ce na pr膮d, ich wykorzystanie w gospodarstwie domowym. B臋d膮 potrafi艂y uzasadni膰 znaczenie pr膮du w 偶yciu codziennym, b臋d膮 rozumia艂y zakaz samodzielnego obs艂ugiwania urz膮dze艅 elektrycznych.

Dzieci b臋d膮 wiedzia艂y, dlaczego i jak trzeba pomaga膰 ptakom zim膮. Dzieci b臋d膮 wiedzia艂y, co to jest karmnik i czym mo偶na go zape艂ni膰. B臋d膮 uczestniczy膰 w dokarmianiu ptak贸w. Dzieci b臋d膮 potrafi艂y na艣ladowa膰 odg艂osy ptak贸w, omawia膰 ich budow臋. B臋d膮 poznawa膰 nazwy ptak贸w, kt贸re zimuj膮 w Polsce.

Dzieci b臋d膮 opowiada膰 o swoich babciach i dziadkach, b臋d膮 aktywnie uczestniczy膰 w przygotowaniach do wyst臋pu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka, b臋d膮 kszta艂towa膰

uczucia przywi膮zania, szacunku i wdzi臋czno艣ci dla dziadk贸w. Dzieci b臋d膮 uczy膰 si臋 pomocy osobom starszym; b臋d膮 wiedzia艂y, jak nale偶y zachowywa膰 si臋 wobec starszych ludzi.

Dzieci b臋d膮 potrafi艂y nazwa膰 charakterystyczne oznaki zimy, poznaj膮 kontynenty i krainy geograficzne, gdzie zawsze wyst臋puje 艣nieg. W eksperymentach poznaj膮 w艂a艣ciwo艣ci 艣niegu i wody. B臋d膮 potrafi艂y rozpozna膰 sporty zimowe i sprz臋t sportowy, poznaj膮 zasady bezpiecznej zabawy na 艣niegu i lodzie.

Dzieci b臋d膮 doskonali艂y sprawno艣膰 ruchow膮 uczestnicz膮c w zabawach orientacyjno-porz膮dkowych, bie偶nych, czworakowania, rzutu i celowania, skoku i podskoku, r贸wnowa偶nych.

Dzieci b臋d膮 poznawa艂y piosenki zwi膮zane z tematyk膮 kompleksow膮, ilustrowa艂y ruchem
muzyk臋,bra艂y udzia艂 w zabawach rytmicznych.

Dzieci b臋d膮 膰wiczy艂y sprawno艣膰 manualn膮 podczas wykonywania prac w r贸偶nych technikach 鈥 rysowanie kredkami, kred膮, malowanie farbami, wycinanie, wydzieranie z kolorowego papieru.

Wsp贸艂praca ze 艣rodowiskiem

Gazetka w k膮ciku dla Rodzic贸w

Informacje bie偶膮ce przekazywane na facebooku 鈥 grupa Misie z Kangurka

Konsultacje indywidualne telefonicznie 27.01.2021, godz. 18:00

Uroczysto艣膰 z okazji Dnia Babci i Dziadka 21.01.2021 鈥 relacja na facebooku grupy

呕abki – 4-latki

TEMATYKI KOMPLEKSOWE, KT脫RE B臉DZIEMY REALIZOWA膯 W MIESI膭CU STYCZNIU:
I 鈥濿 czasie ferii uprawiamy sporty zimowe鈥 II 鈥濸omagamy ptakom przetrwa膰 zim臋鈥 III 鈥濶asi kochani dziadkowie鈥 IV 鈥瀂ima, zima, zima鈥
DZI臉KI TYM TEMATYKOM B臉DZIEMY POTRAFILI:
– s艂ucha膰 r贸偶nych odg艂os贸w przyrody, rozpoznawa膰 je; – budowa膰 z naturalnych materia艂贸w 鈥 艣nieg; – ubra膰 si臋 odpowiednio do warunk贸w atmosferycznych wyst臋puj膮cych zim膮; – wymieni膰 sporty zimowe oraz , w jaki spos贸b bezpiecznie z nich korzysta膰
– nazwa膰 cz艂onk贸w bli偶szej i dalszej rodziny: babcia, dziadek; – okre艣li膰 uczucia najbli偶szych, wykorzysta膰 w艂asne do艣wiadczenia; – wzi膮膰 aktywny udzia艂 w przygotowaniach z okazji Dnia babci i dziadka; – stosowa膰 formy grzeczno艣ciowe wzgl臋dem os贸b doros艂ych w ka偶dej sytuacji; – rozumie膰 o nieha艂asowaniu przy ludziach chorych, starszych
– wiedzieli co jedz膮 ptaki; obserwowa膰 je w naturalnym 艣rodowisku, – wiedzieli o konieczno艣ci dokarmiania i dopajania zwierz膮t w trudnych, zimowych warunkach; – nazwa膰 ptaki odwiedzaj膮ce karmnik; rozpozna膰 wybrane zwierz臋ta po 艣ladach na 艣niegu; – zna膰 spos贸b sp臋dzania zimy ptak贸w 鈥 odloty w cieplejsze rejony Europy i 艣wiata, przyloty na zim臋 do Polski lub mieszka艅cy – zwraca膰 uwag臋 na zasady higieny aparatu oddechowego; – wykona膰 膰wiczenia oddechowe po艂膮czone z ruchem cia艂a; – wyra偶a膰 swoje my艣li, potrzeby, prze偶ycia w rozmowie z osob膮 doros艂膮; – wypowiada膰 si臋 na temat obrazka, ilustracji, wys艂uchanego tekstu; – wypowiada膰 si臋 prostymi zdaniami; – powtarza膰 proste rymowanki; – odpowiada膰 na pytania dotycz膮ce wys艂uchanego utworu literackiego, – recytowa膰 indywidualnie i zespo艂owo kr贸tki wiersz; – sylabizowa膰 w toku zabawy; – rozwi膮zywa膰 proste zagadki; – rozmawia膰 na temat bohater贸w filmowych – wyszuka膰 takie same przedmioty, obrazki; – wskaza膰 istotne r贸偶nice pomi臋dzy dwoma przedmiotami, obrazkami; – sk艂ada膰 poci臋ty obrazek w ca艂o艣膰 wg podanego wzoru; – rozpozna膰 r贸偶ne przedmioty za pomoc膮 dotyku – uk艂ada膰 proste kompozycje z figur geometrycznych wg podanego wzoru; – zna膰 okre艣lenie po艂o偶enia przedmiot贸w w przestrzeni; – okre艣li膰 po艂o偶enie przedmiot贸w w przestrzeni stosuj膮c okre艣lenia: na, pod, za; – okre艣la膰 kierunek ruchu stosuj膮c okre艣lenia: do przodu, do ty艂u; – liczy膰 z wymienianiem kolejnych liczebnik贸w g艂贸wnych; – liczy膰 palce, przedmioty; – u偶ywa膰 okre艣le艅: wysoki, niski – nauczy膰 si臋 prostych piosenek fragmentami, metoda ze s艂uchu; – 艣piewa膰 piosenk臋 razem z osob膮 doros艂膮; – maszerowa膰 w rytm muzyki lub w rytmie wystukiwanym na b臋benku; – rytmicznie porusza膰 si臋 przy muzyce; – nuci膰 piosenk臋 na w艂asn膮 melodi臋 – wykona膰 proste prace plastyczne; – nabywa膰 sprawno艣膰 manualn膮 poprzez wykonywanie czynno艣ci wymagaj膮cych zaanga偶owania d艂oni, np. lepienie prostych kszta艂t贸w z plasteliny, zginanie, zaginanie papieru, itp.; – stworzy膰 galeri臋 prac plastycznych; – nazwa膰 podstawowe barwy; – rysowa膰, malowa膰 farbami plakatowymi; – naby膰 koordynacj臋 ruchow膮, wzrokowo 鈥 ruchow膮; – uczestniczy膰 w zabawach na艣ladowczych; – zabawach ruchowych: kszta艂tuj膮cych postaw臋, orientacyjno 鈥 porz膮dkowych, bie偶nych, z elem. skoku, podskoku, organizowanych metod膮 opowie艣ci ruchowej
w styczniu czeka nas
Zebranie podsumowuj膮ce I p贸艂rocze 鈥 zdalnie 鈥 informacje dodane na stron臋 Fb 鈥濵a艂e 偶abki鈥-
Uroczysto艣膰 z okazji Dnia babci i dziadka 鈥 zdalnie film dodany na stron臋 Fb 鈥濵a艂e 偶abki鈥- 21.01.2021
Kolorowy dzie艅 鈥 29.01.2021- w tym dniu wszyscy ubieramy si臋 na bia艂o

w styczniu prosz臋 o:
2 arkusze A4 papieru 艣ciernego (r贸偶nej grubo艣ci)

W dalszym ci膮gu zapraszam na konsultacje indywidualne telefonicznie lub drog膮 elektroniczn膮 (ch臋tnych Rodzic贸w prosz臋 o informacj臋)

Zaj膮czki – 5-latki

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesi膮c stycze艅, grupa 5-latk贸w
Tematyka kompleksowa:
– Ferie na sportowo
– W 艣wiecie bajek i teatru
– Za co kochamy babci臋 i dziadka?
– Zimowy czas

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
Dzieci b臋d膮 zna艂y zimowe dyscypliny sportowe, b臋d膮 rozumia艂y konieczno艣膰 respektowania uzgodnionych zasad wyznaczaj膮cych rytm dnia, b臋d膮 wiedzia艂y, jakie aktywno艣ci powtarzaj膮 si臋 rytmicznie ka偶dego dnia w domu i w przedszkolu, b臋d膮 rozumia艂y, 偶e dobre samopoczucie ma zwi膮zek ze zdrowiem, b臋d膮 potrafi艂y wyja艣ni膰 r贸偶ne zachowania i sytuacje zagra偶aj膮ce zdrowiu, b臋d膮 mia艂y 艣wiadomo艣膰 i b臋d膮 rozumia艂y, co to znaczy ponosi膰 odpowiedzialno艣膰 za bezpiecze艅stwo w艂asne i innych os贸b z najbli偶szego otoczenia

Dzieci b臋d膮 potrafi艂y wyja艣ni膰, na czym polega praca aktora, scenografa, re偶ysera, charakteryzatora, b臋d膮 potrafi艂y dostrzec i rozumie膰 w ogl膮danym przedstawieniu warto艣ci uniwersalne: dobro, pi臋kno, prawda, scharakteryzowa膰 bohater贸w , dokona膰 oceny ich post臋powania, b臋d膮 wsp贸艂tworzy艂y teatrzyk kukie艂kowy i odgrywa艂y r贸偶ne role

Dzieci b臋d膮 zna艂y znaczenie kultywowania tradycji rodzinnych, b臋d膮 rozumia艂y zwyczaj obdarowywania upominkami swoich bliskich z okazji ich 艣wi膮t, b臋d膮 potrafi艂y samodzielnie wykona膰 drobne prezenty dla najbli偶szych z okazji ich 艣wi臋ta, b臋d膮 bra艂y aktywny udzia艂 w przygotowaniach do uroczysto艣ci dla najbli偶szych

Dzieci b臋d膮 potrafi艂y okre艣li膰 i opisa膰 charakterystyczne dla danej pory roku zjawiska atmosferyczne, b臋d膮 rozumia艂y prognoz臋 pogody, konieczno艣膰 adekwatnego ubierania si臋 do pogody, b臋d膮 wnioskowa艂y nt. niebezpiecze艅stw wynikaj膮cych z okre艣lonej pogody, b臋d膮 rozumia艂y konieczno艣膰 opiekowania si臋 zwierz臋tami zim膮, b臋d膮 rozumia艂y rytmiczn膮 organizacj臋 czasu: pory roku, miesi膮ce, dni tygodnia, b臋d膮 stara艂y si臋 je wymienia膰 w kolejno艣ci

Przygotowanie do nauki czytania: dzieci b臋d膮 zna艂y litery: Z,z,B,b, b臋d膮 potrafi艂y wyodr臋bnia膰 g艂oski w nag艂osie, wyg艂osie i w艣r贸dg艂osie, wyszuka膰 na obrazkach te, kt贸rych nazwy rozpoczynaj膮 si臋 g艂osk膮 podan膮, dzieli膰 wyrazy na sylaby i okre艣la膰 liczb臋 sylab w wyrazie, rysowa膰 po 艣ladzie wzory literopodobne i odtworzy膰 szlaczek z elementami litero podobnymi

Matematyka: dzieci b臋d膮 prawid艂owo stosowa艂y okre艣lenia: dzisiaj, wczoraj, jutro, pojutrze, przedwczoraj, za dwa dni, trzy dni temu, za tydzie艅, b臋d膮 zna艂y rytmiczn膮 organizacj臋 czasu: dni tygodnia, pory roku, miesi膮ce, b臋d膮 rozumia艂y i stara艂y si臋 w艂a艣ciwie realizowa膰 polecenia z zastosowaniem umownych znak贸w i symboli graficznych oznaczaj膮cych kierunek i odleg艂o艣膰, np. strza艂ki, b臋d膮 rozumia艂y okre艣lenia: w lewo, w prawo, w g贸r臋, w d贸艂, b臋d膮 potrafi艂y w spos贸b 艣wiadomy okre艣la膰 kryterium, ustala膰 w艂asne i segregowa膰 te same przedmioty wg r贸偶nych cech, stosowa膰 liczebniki g艂贸wne oraz wykorzystywa膰 liczmany i inn膮 reprezentacj臋 graficzn膮, klasyfikowa膰 wg samodzielnie stworzonych regu艂 鈥 b臋d膮 potrafi艂y uzasadni膰 swoje dzia艂anie

Muzyka: dzieci b臋d膮 zna艂y i b臋d膮 potrafi艂y odtworzy膰 kroki ta艅c贸w: polka, walc, b臋d膮 bra艂y aktywny udzia艂 w tworzeniu scenki baletowej, b臋d膮 potrafi艂y reagowa膰 ruchem na r贸偶ne rodzaje tempa, wysoko艣ci, nat臋偶enia d藕wi臋k贸w, samodzielnie i w grupie 艣piewa膰 poznane piosenk臋, staraj膮c si臋 dok艂adnie odtworzy膰 lini臋 melodyczn膮 i wyra藕nie wypowiada膰 tekst, odtwarza膰 i przek艂ada膰 sekwencj臋 rytmiczn膮 na inn膮 reprezentacj臋 鈥 rytm narysowany dziecko realizuje gr膮 na instrumentach

Plastyka: dzieci b臋d膮 potrafi艂y zape艂ni膰 powierzchni臋 sylwety ba艂wana kasz膮, tworzy膰 wycinank臋 wg w艂asnego pomys艂u, tworzy膰 w艂asne kompozycje poprzez odbijanie sznurka, waty, g膮bki, zaplanowa膰 i wykona膰 konstrukcj臋 przestrzenn膮 zbudowan膮 z r贸偶norodnych materia艂贸w, wykorzystuj膮c r贸偶ne dost臋pne techniki 艂膮czenia, tworzy膰 kompozycj臋 w element贸w geometrycznych, lepi膰 z plasteliny, masy solnej i papierowej

Zestawy 膰wicze艅 gimnastycznych: dzieci b臋d膮 potrafi艂y reagowa膰 ruchem na sygna艂 d藕wi臋kowy, prawid艂owo wykona膰 sk艂ony w prz贸d, sk艂ony boczne i skr臋tosk艂ony, toczy膰 pi艂k臋 przed siebie id膮c na czworakach, zachowa膰 r贸wnowag臋 podczas przek艂adania pi艂ki z r臋ki do r臋ki pod wzniesion膮 nog膮, b臋d膮 wiedzia艂y, jak korzysta膰 z przybor贸w i sprz臋tu sportowego wykorzystywanego do 膰wicze艅, przestrzega艂y zasad bezpiecze艅stwa, b臋d膮 potrafi艂y odbi膰 pi艂k臋 o pod艂og臋 i j膮 schwyta膰, toczy膰 pi艂k臋 do drugiej osoby w le偶eniu przodem, p艂ynnie i zwinnie biega膰 do przodu z pi艂k膮, rywalizowa膰 w zespo艂ach

Sowy – 6-latki
PLAN PRACY WYCHWOWAWCZO 鈥 DYDAKTYCZNEJ
MIESI膭C STYCZE艃 2021
GRUPA DZIECI 6-LETNICH

Tematy kompleksowe:
1. Uwielbiamy zabawy na 艣niegu i lodzie
2. Mali arty艣cie z Przedszkola 鈥濳angurek鈥
3. Kochamy naszych wspania艂ych Dziadk贸w
4. Kochamy Polsk膮 zim臋

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
1. B臋d膮 zna艂y zimowe dyscypliny sportowe uprawiane w okresie zimowym, b臋d膮 rozumia艂y konieczno艣膰 reagowania na sytuacje zagra偶aj膮ce bezpiecze艅stwu innych dzieci. B臋d膮 rozumia艂y zagro偶enia wynikaj膮cych ze 艣lizgania si臋 na zamarzni臋tej powierzchni, zje偶d偶ania na sankach w pobli偶u jezdni, b臋d膮 potrafi艂y przestrzega膰 regu艂 wsp贸lnie ustalonych w zabawach. B臋d膮 zna艂y sposoby aktywnego wypoczynku po zaj臋ciach w przedszkolu. B臋d膮 potrafi艂y wymieni膰 sporty zimowe oraz atrybuty sportowc贸w.
2. Dzieci b臋d膮 potrafi艂y opisa膰 wra偶enia estetyczne dotycz膮ce ogl膮danych dzie艂 innych dzieci, b臋d膮 potrafi艂y dostrzec kontrast mi臋dzy biel膮, a czerni膮. B臋d膮 samodzielnie wybra膰 jakimi technikami plastycznymi chc膮 tworzy膰 swoje prace, b臋d膮 potrafi艂y wymieni膰 kilku znanych rze藕biarzy: Micha艂 Anio艂, Beksi艅ski, Picasso. B臋d膮 potrafi艂y opisywa膰 wra偶enia estetyczne dotycz膮ce wytwor贸w sztuki plastycznej. Dzieci b臋d膮 potrafi艂y rozr贸偶ni膰 poj臋cia pejza偶, martwa natura, portret oraz wskaza膰 je na ilustracjach oraz podczas zwiedzania wystawy. Dzieci b臋d膮 eksperymentowa艂y
w zakresie 艂膮czenia barw oraz samodzielnie b臋d膮 tworzy艂y wystaw臋 plastyczn膮 swoich dzie艂.
3. Dzieci b臋d膮 potrafi艂y prze偶ywa膰 nastr贸j oczekiwania na zbli偶aj膮ce si臋 uroczysto艣ci, bra膰 udzia艂 w dekorowaniu sal na bal przedszkolny, b臋d膮 uczestniczy艂y
w przyjmowaniu go艣ci w przedszkolu 鈥 babcie i dziadkowie 鈥 pe艂ni艂y rol臋 gospodarzy, przedstawi膮 program artystyczny przygotowany na uroczysto艣膰 Dnia Babci i Dziadka oraz b臋d膮 potrafi艂y sk艂ada膰 偶yczenia swoim najbli偶szym. B臋d膮 pami臋ta艂y, 偶e nale偶y okazywa膰 starszym osobom szacunek, by膰 dla nich mi艂ym
i wyrozumia艂ym. B臋d膮 wykonywa艂y upominki dla dziadk贸w z okazji ich 艣wi臋ta.
4. Dzieci b臋d膮 potrafi艂y nazwa膰 charakterystyczne zjawiska atmosferyczne i zmiany
w przyrodzie zwi膮zane z zim膮, b臋d膮 potrafi艂y nazwa膰 zmiany skupienia wody, b臋d膮 potrafi艂y korzysta膰 ze wszystkich zmys艂贸w w trakcie poznawania r贸偶norodno艣ci 艣wiata przyrody np. barwy, kszta艂ty, zapachy. B臋d膮 rozumia艂y znaczenie hartowania organizmu dla zdrowia 鈥 zabaw i spacer贸w bez wzgl臋du na por臋 roku. B臋d膮 potrafi艂y dostrzec pi臋kno Polskiego krajobrazu zimowego oraz por贸wna膰 z krajobrazem
w innych pa艅stwach na podstawie ilustracji. B臋d膮 wykonywa艂y eksperymenty zwi膮zane z lodem, 艣niegiem, zamarzaniem przedmiot贸w i wody.
5. Dzieci b臋d膮 doskonali艂y sprawno艣膰 ruchow膮 uczestnicz膮c w zabawach orientacyjno-porz膮dkowych, bie偶nych, czworakowania, rzutu i celowania, skoku i podskoku, r贸wnowa偶nych, wspi臋cia, z elementem rywalizacji i wsp贸艂zawodnictwa.
6. Dzieci b臋d膮 poznawa艂y i uczy艂y si臋 wierszy i piosenek zwi膮zanych z tematyk膮 kompleksow膮, ilustrowa艂y ruchem muzyk臋, bra艂y udzia艂 w zabawach rytmicznych oraz przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadka.
7. Dzieci b臋d膮 膰wiczy艂y sprawno艣膰 manualn膮 podczas wykonywania prac w r贸偶nych technikach 鈥 rysowanie kredkami, malowanie farbami plakatowymi
i farbami do szk艂a, wycinanie, wyklejanie, formowanie folii. B臋d膮 rozpoznawa艂y i nazywa艂y podstawowe barwy i pochodne.
8. Dzieci poznaj膮 litery : S, s; N, n; cyfr臋 8

Wsp贸艂praca ze 艣rodowiskiem:
22.01.2021 鈥 Uroczysto艣膰 z okazji Dnia Babci i Dziadka
29.01.2021 鈥 Dzie艅 bia艂y w przedszkolu 鈥 wszyscy ubieraj膮 si臋 na bia艂o
Konsultacje indywidualne dla ch臋tnych Rodzic贸w odbywa膰 si臋 b臋d膮 za pomoc膮 komunikatora Messenger, e-maila, telefonicznie

© 2021 - Przedszkole Kangurek