Plan dnia 5 i 6-latków

06.00 – 08.05 Codziennie rano z wesołą miną przychodzimy do przedszkola. Tu czekają na nas koleżanki, koledzy i nasze Panie. Witamy się ze wszystkimi i rozpoczynamy zabawę. Wybieramy to, co nas interesuje: klocki, lalki, samochody, puzzle, gry planszowe itp.; niektórzy oglądają książki(ZS). Kto miał trudności w zapamiętaniu wiadomości z poprzedniego dnia, utrwala je z Panią.
08.05 – 08.30 To czas na zestaw ćwiczeń porannych; pamiętamy o dopływie świeżego powietrza. Przygotowujemy się do śniadania – korzystamy z toalety i dokładnie myjemy ręce, a dyżurni z panią woźną nakrywają do stołów
08.30 – 09.00 Teraz zjadamy pyszne i zdrowe śniadanie. Przekonujemy się, że mleko jest nie tylko zdrowe, ale i smaczne. Zaraz po śniadaniu myjemy zęby
09.00 – 10.16 Uczestniczymy w zajęciach kierowanych przez Panią – malujemy, lepimy, rysujemy, wycinamy, wydzieramy, śpiewamy, tańczymy, rozwiązujemy zagadki, uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych, badawczych i gimnastykujemy się. Wychodzimy na wycieczki, czasami zapraszamy do nas gości albo bierzemy czynny udział w przedszkolnych uroczystościach.
10.16 – 10.31 Teraz czas na drugie śniadanie. Najczęściej zjadamy jogurty, owoce i warzywa. Używamy zwrotów grzecznościowych: smacznego, dziękujemy
10.31 – 10.15 Wiemy, że świeże powietrze to zdrowie, dlatego teraz bawimy się na terenie przedszkolnym, gdzie rozwijamy swoją wyobraźnię twórczą. Spacerujemy po najbliższym otoczeniu i nie zapominamy o zabawach ruchowych. Czasem dokonujemy obserwacji przyrodniczych albo sprzątamy otoczenie przedszkola (P)
11.15 – 11.30 Rozbieramy się w szatni utrzymując porządek w swoich szafkach. Jeśli nie było wcześniej na to czasu teraz uspakajamy się przy zabawie ruchowej Po powrocie z terenu koniecznie jest odwiedzenie łazienki i dokładne mycie rąk.
11.30 – 12.00 Nadeszła pora posiłku. Zjadamy pyszną i ciepłą zupę.
12.00 – 12.40 Uczestniczymy w zajęciach dodatkowych oraz poprzez zabawę utrwalamy wiadomości. Kończymy zadania rozpoczęte przed południem, rozwijamy swoje zainteresowania i zdolności. Po zajęciach uczestniczymy w zabawie ruchowej.
12.40 – 13.30 Teraz czas na zabawy swobodne w kącikach zainteresowań (ZS)
13.30 – 13.50 Czas na obiad. dyżurni rozkładają talerze oraz sztućce, a wszystkie dzieci pamiętają o dokładnym myciu rąk i formach grzecznościowych: smacznego i dziękuję.
13.50 – 14.10 Już pachnie obiad. Panie kucharki przygotowały smaczne i bogate w witaminy dania. I teraz szorujemy zęby, „bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć”
14.10 – 14.40 „Cała Polska czyta dzieciom”. Dlatego i my chętnie przenosimy się do świata ukrytego na kartkach książek. Później uczymy się zgodnej współpracy w zespołach i grupie, a dzieci, które miały trudności – powtarzają i utrwalają wiadomości. Korzystamy z toalety.
14.40- 15.59 Powietrza nigdy dosyć, dlatego ponownie wychodzimy na teren by zrelaksować się po ciężkim, (ale zawsze miłym) dniu (P)
15.59 – 16.15 Po powrocie z placu zabaw przebieramy się i pamiętamy o dokładnym umyciu rąk. Jemy podwieczorek.
16.15 – 17.00 Kończy się dzień w przedszkolu. Możemy iść do domu – choć chętnie jeszcze się bawimy, budujemy, manipulujemy klockami, układamy puzzle, gramy w gry planszowe…….. (ZS). Czas też na ostatnią zabawę ruchową Kończy się dzień w przedszkolu.

 

Następnego dnia znowu się spotkamy!

LEGENDA

Podkreślone – zajęcia dydaktyczne

ZS – zabawy swobodne

P – zabawy na świeżym powietrzu